Sukses


Rapor Andik Vermansah Musim 2015 Lebih Baik Dibanding 2014

Bola.com, Selangor - Pemain muda asal Indonesia Andik Vermansah sudah dua musim membela Selangor FA. Selama dua tahun berkostum The Red Giants, grafik penampilan Andik terlihat meningkat. 

Rapor penyerang sayap kelahiran Jember, 23 November 1991 musim 2015 ini lebih baik dibanding musim sebelumnya. Mantan pemain Persebaya 1927 tersebut memiliki peningkatan dari torehan gol dan prestasi di tahun 2015 dibandingkan setahun lalu saat baru bergabung dengan Selangor FA. Andik

Untuk mengetahui lebih lanjut, berikut rangkuman peningkatan penampilan Andik Vermansah bersama Selangor FA di tahun 2015:

1. Peningkatan Torehan Gol di Liga Super Malaysia

Andik telah mencatatkan 6 gol dari 17 penampilannya bersama Selangor FA di Liga Super Malaysia . Sebelumnya, pemain asal Jember tersebut hanya bisa menorehkan 2 gol di musim perdananya.

Andik Vermansah (kiri) dan Paulo Rangel, berjuang mengantarkan Selangor FA juara Piala Malaysia 2015. (The Rakyat Post)

Musim ini Andik mencetak gol dalam laga Sarawak vs Selangor (1-1), Selangor vs PDRM (1-1), Johor Darul Ta'zim vs Selangor (3-1), Selangor vs Sime Darby (3-2), Selangor vs Johor Darul Ta'zim (1-1), Pahang vs Selangor (1-1).

2. Prestasi Andik Bersama Selangor FA

Andik menorehkan prestasi emas bersama Selangor FA di tahun 2015. Pemain berumur 24 tahun itu mengantarkan klub yang bermarkas di Stadion Shah Alam tersebut menjadi juara Piala Malaysia 2015.

Pemain yang dijuluki Messi Indonesia tersebut ikul andil dalam kemenangan Selangor FA atas Kedah FA dengan skor 2-0, dalam laga final Piala Malaysia di Stadion Shah Alam, Selangor, Sabtu (12/12/2015). Ia jadi pemain yang kerapkali membahayakan lawan sekalipun tidak menyumbang gol. Dua gol kemenangan Selangor FA dicetak oleh Ahmad Hazwan Bakri pada menit ke-4 dan 48.

Andik Vermansah dengan bendera merah putih dalam pesta juara Piala Malaysia di Stadion Shah Alam, Selangor, Sabtu (12/12/2015). (Twitter)

Gelar tersebut merupakan gelar perdana Andik bersama Selangor FA. Keberhasilannya tersebut meneruskan prestasi dua seniornya di Selangor FA, Bambang Pamungkas dan Elie Aiboy pada tahun 2005.

 

Video Populer

Foto Populer