Sukses


Kondisi Evan Dimas versi Pelatih Selangor FA Jelang Laga Perdana

 

Laporan Wartawan Bola.com Vitalis Yogi Trisna dari Malaysia Pelatih Selangor FA, Pachaiappan Maniam mengungkapkan kondisi dua pemain anyar asal Indonesia, Evan Dimas Darmono dan Ilham Udin Armaiyn. Menurut eks penghuni Timnas Malaysia ini, duo tersebut siap melakoni laga perdana di pentas Liga Malaysia.

Selangor FA akan membuka musim baru Liga Malaysia dengan status tim tamu bagi Kuala Lumpur FA, Minggu (4/3/2018). Evan Dimas dan Ilham Udin berpeluang menjadi starter bagi tim berjuluk Gergasi Merah tersebut.

Pachaiappan Maniam mengaku siap menurunkan Evan Dimas dan Ilham Udin. "Evan dan Ilham sangat siap menjalani laga melawan Kuala Lumpur FA, mereka tampak semangat dan terlihat bahagia," ujarnya, saat ditemui sebelum memulai latihan di Lapangan SUK, Selangor, Sabtu (3/2/2018).

Kehadiran Evan Dimas dan Ilham Udin menjadi daya tarik tersendiri bagi fans Selangor FA, dan publik Malaysia. Seperti dirilis FourFourTwo, Evan dan Ilham masuk dalam 10 pemain asing yang berpotensi bakal bersinar.

Selain Evan Dimas dan Ilham Udin, beberapa nama pemain asing yang mendapat atensi antara lain Rafael Ramazotti (PKNS), Ferdinand Sinaga (Kelantant), Bruno Lopes (Kelantan), Sergio Unrein (Pahang) dan Tiago Gomes (Melaka United). Tiga nama lain; Nicolas Velez (Negeri Sembilan), Chan Vathanaka (Pahang) dan Pablo Pallares (Kedah).

Pachaiappan Maniam mengungkapkan, selama latihan Evan Dimas dan Ilham Udin tampak padu dengan para pemain lokal Selangor FA. "Saya rasa itu akan memberi pengaruh yang baik bagi tim," kata pelatih asal Malaysia tersebut.

Evan Dimas dan Ilham Udin Armaiyn menjalani latihan terakhir jelang laga melawan Kuala Lumpur FA di Lapangan SUK, Selangor. Latihan yang berlangsung sekitar dua jam tersebut diisi dengan pematangan teknik jelang laga bertajuk Klang Valley Derby tersebut.

Liga Malaysia musim ini diikuti 12 tim. Sebelas tim bakal bersaing agar bisa merebut trofi juara yang musim lalu diraih Johor Darul Ta'zim.

Video Populer

Foto Populer