Sukses


Manchester United Selangkah Lagi Dapatkan Milinkovic-Savic

Bola.com, Manchester - Manchester United dikabarkan semakin dekat mendapatkan tanda tangan gelandang Lazio, Sergej Sergej Milinkovic-Savic. Gelandang asal Serbia bakal diplot menggantikan Michael Carrick yang gantung sepatu akhir musim in.

 

Berdasarkan kabar dari Metro, Manchester United sudah mengamati Milinkovic-Savic sampai beberapa kali sepanjang musim ini. Pemain berusia 23 tahun akan dipercaya menjadi penyambung sempurna antara Nemanja Matic dan Paul Pogba dalam formasi tiga gelandang.

Sebelumnya, Manchester United lebih tertarik untuk mendatangkan Toni Kroos ke Old Trafford. Namun, sepertinya Kroos sudah memutuskan untuk terus bermain bagi Real Madrid dan hal itu membuat The Red Devils mengalihkan fokusnya kepada Milinkovic-Savic.

Rumor yang beredar Manchester United sudah hampir pasti mendapatkan tanda tangan gelandang yang dinilai sebagai penerus Zinedine Zidane tersebut. Lazio menetapkan harga Milinkovic-Savic sebesar 90 juta poundsterling.

Musim lalu Manchester United menghabiskan dana sebesar 140 juta poundsterling untuk mendatangkan beberapa pemain. Mourinho mungkin akan mendapatkan jumlah yang sama untuk bursa transfer musim panas nanti.

Selain itu, Manchester United juga akan mendapat tambahan dana dari penjualan Luke Shaw, Matteo Darmian, dan Daley Blind yang mencapai 60 juta poundsterling. Juga kemungkinan penjualan Anthony Martial yang berkisar di angka 50 juta poundsterling. (mtr/dre)

Sumber: Bola.net

 

Video Populer

Foto Populer